2009-12-14

Helgens bestyr

Denna helg har försvunnit i rasande fart känns det som. I fredags var det basgruppsarbete hela dan och när det var slut var det hem och vända sen följde jag med Elias och hans syskon till stan och sedan tuna park för att det skulle shoppas julklappar. Denna familj har rätt roliga saker för sig, där är det inte att handla julklappar i smyg som gälelr utan där handlar man till den som är med också. Sen när tunat stängde bar det hem till Ärla för hemmagjord pizza. I lördags pluggade jag på förmiddagen medan Elias handlade klart de sista julklapparn framför allt till mig eftersom jag inte ville veta vad jag skulle få förrän på självaste julafton. Sen på kvällen var det bowling med våra vänner M och J. Vi hade riktigt trevligt och jag hade en stund av tur så jag låg rätt bra till i den andra serien (vann tom över Elias, vilket jag kommer leva på länge) sen blev det macka och julskinka hos dem. Det var en udnerbar kväll och den gjorde att jag förträngde återfesten på för bibelskolan som var i jönköojg och som jag inte kunde gå på.

I söndags var det julbord med Eklånges elektriska på strand. Det var riktigt trevligt med mycket trevliga människor och helt okej mat. Jag är ingen storfantast av julmat men det var okej iaf. Sen när vi kom hem blev det luciatåg i kyrkan och sen hamnade vi hos en i Ärla och hängde med lite människor som vi inte brukar umgås med och det var riktigt trevligt och roligt. Även om den här helgen har försvunnit väldigt fort så har vi hunnit med rätt mycket och haft riktigt trevligt, mera såna helger tack

Denna vecka är det basgruppsarbete för hela slanten som gäller kommer nog inte komma hem från skolan förrän efter fyra nån av dagarna känns det som men förhoppningsvis är vi klara på fredag. Och det gör mig just nu inte så jättemycket för när temperaturen sjunker ute blir det även kallt i min lägenhete och då är det skönt att inte vara hemma så mycket.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar