2009-04-06

underbara helg

denna helg har varit fylld med underbara upplevelser.
i fredags ringde det en från personalstrategerna och fråga om jag var intresserad av ett extrajobb, har inte ens sökt nåt egentligen men lite extra pengar e inte helt fel så idag var jag uppe och skrev på anstälningsbeviset så nu e de bara att vänta på att de ringer och frågar om jag kan jobba. sen på kvällen tog jag o e en liten promenad till vilsta och kameran var oxå med

så här fint var det i vilsta när solen va på väg ner, fint med träden som speglar sig i vattnet

sen i lördags fick vi äntligen beslutet på hur det gick på tentan, jag blev godkänd. det var jätteroligt har aldrig varit så glad över att få godkänt på en tenta som jag blev när jag läste mailet. sen bar det iväg till ärla, för att en än gång bråka lite med enduron, starta till sist. sen tog vi en promenad med kameran igen och fick en hel del fina vårbilder. så skönt nu när våren kommer och mer och det har varit så skönt ute nästan hela helgen

bråkande med enduron som inte vill starta

lite videung



det tvättades även lite tak så jag passa på att njuta av utsikten från taket (dock bara från takluckan)

igår åkte jag till ärla igen. blev gudstjänst i kyrkan och sen hem till e:s familj där det bjöds på pizza för lite släktingar (men långt ifrån alla, de är ganska många) sen åkte vi till A & M för att byta däck på enduron innan den var redo för att köras efter ungefär 1½ månads bråkande me att få den att starta, det var en glad E den dagen. blev även övertygad av G som e två år att prova att åka lite, men jag fick testa en lite mindre modell (lagom storlek för mig) det va inte lätt att säga nej när man har en två-åring som tittar på en med sina söta ögon och säger att man måste ha hjälm på sig när man åker "drumdrum". va lite kul måste jag tyvärr erkänna (men inte högt)


äntligen får han köra lite igen

den lilla motorcykeln som jag provåkte, man ser även ryggen av orsaken till att jag gjorde det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar