2007-10-04

bland bullar och karuseller


eftersom det är kanelbullens dag idag och jag var ledig så passade jag på att baka lite bullar, blev två och en halv plåt ungefär. lite brända i botten annars supergoda. det gick bra att baka också trots att jag har fått tillbaka min yrsel igen som kommer och går då och då, nu är det alltså dags igen. eftersom jag inte ägde någon brödkavel var jag tvungen att åka till stan för att köpa en, kändes som jag skulle tuppa av flera gånger så jag var tvungen att gå in till skolan för att sätta mig ner en stund, passade även på att köpa en macka eftersom det var lunchtid. efter ett tag tog jag mig till bussen och åkte hem och la mig att vila en stunde innan jag satte igång med bullbaket lyssnandes på olika små korta astrid lindgrensagor. gick bra med yrseln medan jag bakade och passade även på att göra en bröddeg som ska jäsa tills imorgonbitti, så då får man färska mackor till frukost imorn.

imorn bär det även av hem till nilsson town igen eftersom lilla morfar fyller 84, grattis till honom. hoppas även på att kunna åka och kolla på lite katter.

nu ska jag lägga mig framför tv:n och ta det lite lugnt, så kanske karusellen i mit huvud saktar ner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar