2012-08-28

Lapptäcke

Har blivit riktigt hemmafruaktig nu när jag är hemma och har så mycket idéer på pyssel jag vill göra just nu. Håller ju på att gå igenom min receptsamling. Men just nu är det ett lapptäcke som jag håller på med. Igår blev jag klar med att klippa ut alla bitarna så sen var det bara lägga ut dem där jag vill ha dem. Och nu är det bara att sy ihop dem och sen skaffa nåt tyg att ha på baksidan så är det klart sen. Men nu har jag ju lite tyg kvar och då fick jag ett infall med ett av tygerna att sy en klänning.
Så just nu känner jag ännu mer att jag vill ha ett hus där jag kan ha ett pysselrum och låta symaskinen stå framme hela tiden för det går ju inte riktigt just nu. Har ställt symaskinen på köksbordet just nu men när vi får besök måste den ju ställas undan även om jag inte är klar än
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar