2012-05-08

2 månader

Idag blir vår lilla prinsessa hela två månader, tänk vad tiden går fort och vad mycket som hänt under de här två månaderna. Hon är så otroligt vaken nu och pratar och tycker om när man busar med henne och vill helst stå upp eller sitta upprätt och vara med. Hon gillar inte och ligga ner allt för mycket. Som tur är har liggdelen på vagnen en lite träbit som man kan fälla upp så det blir som ett litet ryggstöd så vi kan ha den en stund till och Ingrid kan sitta och vara med. Vi använde oss av den idag när Ingrid och jag var på Tuna park för att inhandla en jacka till lilltjejen för då såg jag att hon gjorde en ansträngning för att försöka sätta sig upp. Så då fällde jag upp ryggstödet och bullade upp med täcket brevid henne så hon inte skulle få slagsida :). Där satt hon nöjd och glad ett bra tag. Jag tycker även att hon börjar röra målvedmetet på händerna. Idag har hon gungat fart på giraffen som sitter på vagnen och varje gång nappen åkte ut försökte hon få in den igen. Det gick dock inget vidare så mamma fick hjälpa tíll att stoppa i den.

Idag har vi även varit på 2 månaders kontroll på bvc och hon fick godkänt så klart. Vägd och mätt blev hon också och ligger nu på 5190 g, 59 cm lång och 38,9 cm i huvudomfång. Stora tjejen, jag hoppas tiden inte ska gå så fort i fortsättnignen men det kommer den väl tyvärr göra.

Kram
10 h gammal

1 månad


2 månader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar