2011-06-07

snart

så är vi ärlabor på heltid :)
I torsdags körde vi några kartonger eller rättare sagt så gott som alla kartonger så nu är det bara alla möbler som ska flyttas och det kommer ske på lördag. Sen är det bara städningen kvar och sen är det klart. Har riktigt nedräkning nu. Igår när vi åkte hem från ärla efter lite våfflor hos svärföräldrarna så tänkte att det var sista gången jag behövde köra hem en söndagskväll för att båda bilarna stod i ärla och varje gång jag nu denna vecka åker hem från jobbet så räknar jag ner hur många gånger det är kvar innan det blir att åka en annan väg till och från jobbet. Ska bli riktigt skönt att få fixa iordning i lägenheten. men vet dock redan nu nåt jag kommer att sakna med den nya lägenheten.  Den gamla hade så mycket mer förvaringsplatser i from av garderober. Så i lördags när vi körde lite kartonger och packade upp några började vi fundera på vars vi skulle göra av de ytterkläder som vi inte använder vid alla säsonger och vart alla min skor ska förvaras när de inte används. Och sen är vissa rum lite mindre så det sängbordet vi har haft i gamla lägenheten som har stått bakom själva sängen kommer inte få plats.

Men en sak som jag gillar skarpt med nya lägenheten är att det är mycket mer köksutrymmen (dock bara halv kyl och frys) och en större balkong så vi kan ha lite större utemöbler på så vi kan bjuda in några vänner och grilla eller bara umgås på balkongen. Jag längtar tills jag får köpa in lite nya möbler till både balkong och kök.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar