2010-10-09

nya soffan

Nu har vi då äntligen fått hem våran soffa, så igår blev det ihopmontering och sen var det bara att mysa ner sig framför tv:n och njuta av den nya stora soffan. Kommer nog ta en stund att vänja sig vid att den är så stor. Vi får gott med plats i soffan och många vänner kommer få plats men den tar ju lite mer plats i rummet än tvåsitts soffan också men jag tycker så mycket om den. Så idag blir det att vila mycket i soffan. Ska tvätta också och förhoppningsvis även hinna med en snabbis till Strängnäs och gå på marken, skulle så gärna vilja ha marknadsnougat men får se om jag orkar och får med mig min man. Han är just nu i Ärla för att fixa med lite med bilen. Känns konstigt att inte följa med honom dit men behövde läsa på lite till TRAS kursen på måndag och så är det ju tvätttiden också så klart. Men jag saknar honom nåt så grymt just nu och hoppas han snart är klar med bilen så han kommer hem och kan hjälpa mig med tvätten och ligga brevid mig i soffan och mysa :)

Så här ser soffan ut för de som är intresserade.

 


Är så skönt nu när man börjar känna att det närmar sig vårt gemensamma hem där vi kan bjuda hem vänner och umgås tillsammans. Soffan är verkligen ett steg i den riktningen men resten av vardagsrummet består just nu av förvaring. Där står nämligen den gamla soffan som ev ska in i kontoret sen när kartongerna som står där är uppackade och sen står min gamla säng på högkant där också. Och fåtöljen och soffbordet som inte längre passar till soffan till min mans stora sorg. Fåtöljen kommer nog få flytta in i sovrummet. Men som sagt just nu är det fortfarande lite kaosartat här hemma. Men jag hoppas att jag snart ska bli av med den här förkylningen så vi kan åka till Ikea nån dag och köpa bokhylla och sängstomme så vi kan börja inreda och få riktigt fint här hemma. Då blir det nog sen att dra ihop en liten inflyttningsfest eller nåt likande :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar