2010-10-07

en stund av pessimist

Har en liten stunda av negativitet just nu. Det är fantastiskt att en liten obetydligt sak kan dra ner ens humör så mycket. Tanken var att ev hämta hem våran soffa som kommit nu. Men jag var väl inte helt hundra på att det skulle hinnas med till skillnad från min underbara man. Jag har pratat i telefon med honom några gånger i telefonen när han suttit i stockholmsköerna och vet att det kan sinka en hel del och göra att han blir senare än han tänkt sig så var väl inte helt övertygad om att vi skulle hinna. Men det var min man och lyckades på nåt sätt ändå övertala mig om att vi skulle hinna, men nu blev det inte så iaf eftersom det blev nåt krångel med bromsarna på lastbilssläpet vilket gjorde att han inte var på kontoret den tid han tänkt sig. Detta bidrar till att han inte kommer komma hem i tid för oss att hinna åka till affären som så klart bara har öppet till 18 tis-fre. Så det var de planerna och jag som hade sett fram emot nu att få komma hem från jobbet imorn men det får bli att vänta på att mannen kommer hem och att det inte händer nåt oförutsett imorn också så vi kan hämta soffan imorn och förhoppningsvis mysa ner oss i den lagom till fredagsmyset.

Men som tidigare sagt drog den här lilla petitessen som inte är det minsta viktigt ner mitt humör rejält och jag blev lite lätt trött på allt. Framförallt blev jag trött på denna envisa förkylning som jag har nu. Jag vill ju känna mig pigg på jobbet och inte vara helt slut när jag kommer hem. Den här förkylning tär verkligen på mina krafter har gått till säng vid sju varje kväll den här veckan och det betyder ju mindre tid tillsammans med världens bästa man som är så underbar och låter mig gå till sängs bara för att kunna bli frisk. Hoppas på att bli frisk snart för att kunna umgås med honom på kvällarna igen. Sen har vi börjat med trappatrampet på jobbet sen en vecka tillbaka men på grund av denna dumma förkylning så har jag inte orkat ta mig ut och gå för att komma upp i rätt antal steg. Så det är mycket som kommer i skymundan på grund av denna förkylning.

Detta blev ett väldigt negativt inlägg men låt det inte påverka ert humör för det vill jag inte. Hade bara ett behov av att få skriva av mig lite. Nu ska jag försöka bli lite gladare tills min man kommer hem.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar