2007-08-25

lördag=storstädning

så var det lördag igen och hemma hos mig betyder det att det ska städas. så det var bara att sätta igång efter frukosten. det blev mycket fint om jag får säga det själv=), å det får jag ju eftersomm ingen kan säga emot mig.

provade även en ny maträtt idag, den var sådär men den fick duga, blev två matlådor iallafall. var kassler med grönsaksfräs och ris.
sen bar det iväg ut i skogen för att gå en nogurlunda rask promenad på fem kilometer, gick väldigt fort tyckte jag rundan tog slut innan jag gjorde det=). men det är början på en ny tradition så på måndag bär det ut igen. känns så skönt efter man kommer hem igen.

i skolan känns det som det kommer bli en termin med mycket arbete. man kommer tillbringa många dagar i skolan denna termin enligt schemat. just nu har vi instutionsveckor, med början nästa vecka. så nästa vecka blir det kemi och biologi, mycket expriment kommer det bli, var ett tag sen man hade kemi men det kan nog vara liote roligare denna gång sist man hade det i högstadiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar