2007-08-20

jobb, återträff och skola

det har hänt mycket de senaste dagarna.

jobbade sista veckan på jobbet förra veckan gick rätt så bra, men eftersom vi bara var två den veckan så var det mycket. fick komma in och jobba hel dag torsdag o fredag eftersom högen med efterlistningar växte enormt. men den var lika stor när jag slutade fredag kväll.



lördag var det dags att sätta sig på tåget till jönköping, där jag stannade till hos carolina innan det var dags att ta sig till vaggeryd där det vankades en återträff med bibelskolan. det bjöds på god mat, trevligt sällskap. helt klart en perfekt kväll. så trevligt att få träffas igen. speciellt de som jag inte sett sen sista dagen för ett år sen. det var som alltid tråkigt att åka hem på kvällen, men det var ett måste. min nattvärdinna (eller vad man kallar det) skulle upp eftersom hon börja jobba halv nio i söndags.

söndag var det tåget som gällde igen men till eskilstuna denna gång. fyra timmar tog det, men det var det värt, mina föräldrar hade åkt för att lämna mina saker så de mötte upp mig vid stationen. sen åkte vi för att handla lite mat o sånt till mig innan de åkte hem med mig och sen åkte de hem till örebro igen.



idag var det högkolan som gällde igen. mycket information som det alltid är första dagen, men även mycket frustration och förviring som det är när det gäller lärarprogrammet på mdh. det verkar som det blir mycket skola denna terminen jämfört med första och mer allvar. men det ska nog gå det med.



har precis ätit varma mackor och ska nu njuta av kvällen. hörs senare

3 kommentarer:

  1. Angelica! Ta hemskt gärna bort den fula bilden på mig! Både här o på bilddagboken! Jag mår illa när jag ser det!

    SvaraRadera
  2. Jag bryr mig inte, ta bort den illa kvickt!!!

    SvaraRadera