2007-06-17

discoparty!!


igår var min syster och hennes kille på hans pappas bröllop så jag och resten av min familj var barn vakt till mitt syskonbarn. eftersom mitt andra syskonbarn och hennes kusin inte fick gå på kalas som sin syster så fixa vi ett party. det var musik, discokula och tårta mede mera och två små underbara prinsessor. de sjung och dansade för fullt ocg tog en paus då och då gör godis och tårta. musiken som spelades var astrid lindgren låtar vilket gick alldeles utmärkt. de är helt enkelt två små busiga och goa ungar och jag gillar dom stark alla fyra syskonbarn.


innan själv partyt börja var vi i kumla för att handla mat och annat smått och gott. idag berättade line, mitt syskonbarn, att hon hade sett lisa nilsson i affären. efter att ha sett en video med henne i, så var hon snabb att berätta för sin mamma att hon hade varit i mataffären, inget nån av oss andra la märke till men den flickan ser ju det mesta, och det kan ha varit sant eftersom lisa var i krokarna.


roligaste citat igår: när du åker buss så måste du ha bälte på dig, det säger din doktor. barn ger de roligaste uttrycken man kan få.


nu ska jag snart går å sova, ska upp i gryningen nästan för att passa syskonen karlsson eftersom deras dagis har stängt, sen är det jobb som gäller, blir en lång dag imorgon helt enkelt. den börjar vid sex halv sju och slutar ungefär tolv timmar senare sen är man ledig beroende på hur trött man är kanske man åker till torp för att vara med på kvällsmötet. men som sagt beror på hur trött man är efter att varit igång hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar