2013-11-21

Renovering bebisrum

Vi har tänkt att göra om rummet som bebisen sen kommer ha eftersom det inte såg så värst fint ut. Och eftersom vi inte har något akut behov att använda det precis nu så fick det bli det första vi gör i huset.  Dock vill jag ju ha det färdigt så fort som möjligt så jag hinner boa i det.
I söndags eftermiddag började elias riva den gamla tapeten och tre timmar senare var allt rivet. Tack och lov för lättriven tapet :). I tisdags började han även slipa väggarna. Så det är där vi är just nu.  Är väldigt stolt över min man som jobbar så duktigt med rummet eftet mitt ständiga tjat om att vilja få det klart. Själv gör jag ju inte så jättemycket med renoveringen just nu, men roar mig med att packa upp kartong efter kartong. Vi behöver dock göra ett besök på ikea för att få en plats för allt.
Längtar något otroligt till att allt är i ordning och vi verkligen kan börja njuta av huset.  Om tre veckor har vi julavslutning med cellgruppen hemma hos oss så till dess borde vi ju ha någorlunda bra ordning i huset.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar