2013-09-03

Jobb.

Har ju börjat jobba igen efter ett och ett halvt år hemma.  Har jobbat i lite mer än tre veckor och tycker det går rätt bra ändå. Är i vikariepoolen fast bara på området så behöver iaf inte åka runt i hela stan vilket är skönt.  Jag är mest långtidsbokad så jag är för det mesta på samma ställe en hel vecka, vilket är skönt.

Men känner av foglossningarna väldigt mycket nu.  Ibland har jag så ont att jag knappt kan gå.  Värst är det efter jag suttit en stund vilket ju inte är så ofta ändå när man jobbar på förskola. Men det är jobbigt att stå och gå hela dagarna också. Jag kommer gå ner i tid från första oktober och vara ledig en dag i veckan, oftast onsdagar, för att förhoppningsvis orka jobba en stund innan jag är mammaledig igen. Det känns som ett bra beslut just nu även om jag ska försöka bli sjukskriven istället.  Men kommer ändå få bra med pengar jämfört med hur mycket jag fått tidigare året.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar