2013-03-05

Pappafritt

Denna vecka är vi utan pappan i familjen som är i Las Vegas med jobbet och bland annat går på mässa och har trevligt. Han har tydligen lyckats bränna sig, vilket inte är så vanligt för att vara Elias´, samt tappat bort solglasen vilket är mer vanligt så där var jag inte direkt förvånad :).
 
När Elias åkte bort i lördags drog jag och Ingrid till Örebro och mina föräldrar. Där hade vi kalas för Ingrid och jag gjorde min andra täckta tårta som det heter. Men har kommit fram till att det inte riktigt är nåt för mig. Det blri inte bra och jag tycker inte om tårtorna, blir mätt på dem bara av att göra dem :). Men så kan det vara. ingrid hittade även en nalle som hon tyckte var lagom stor att gosa med. Det var väldigt skönt att få komma bort från hemmet en stund det gjorde gott för förkylningen.
 
Vi åkte tillbaka hem igår och då var vi hembjudna till en annan mamma på fika, vilket gjorde att den dagen gick fort. Och på kvällen var det bus så vi höll humöret uppe :).
 
 
Idag har vi varit in till bvc för ettårs-kontroll och vaccination. Ingrid var duktigt men sprutorna är verkligen inte roligt för varken Ingrid eller mamma. Gör så ont när hon skriker så där hjärtskärande, men samtidigt så känner man ju att det är bra i längden. Och så känns det ändå bra att veta att hon aldrig haft så ont när hon gjort sig illa hemma för det skriket som är när hon får sprutorna hör man inte annars. Men hon blev snabbt gladare och kunde ändå vinka till bvc-sköterskan när vi gick. Och att få gå till bilen är ju alltid kul. Sen drog vi till Tuna park och gick i affärer med en vän. Ikväll har jag försökt plocka lite så vi hinner få fint till fredag då det är ett-årskalas men Ingrid ville inte riktigt samma sak. Dels var det nog sprutorna som spökade för hon hade lite feber men så har hon inte sovit så mycklet som hon brukar på dagen heller. Så jag satte henne i bärselen för att få lite fria händer, hon är ju inte så stor så hon fick fortfarande plats men hon är rätt tung ändå så det blev inte så länge som hon fick sitta där. Nu sover hon iaf i sängen, lite tidigare än hon brukar men hon var så trött så nu hoppas jag bara på en bra natt trots feber. Och att det inte blir så mycket mer bieffekter av sprutorna.
 
 
 
 
 
Vi har än så länge klarat oss rätt bra utan pappa Elias men han är ju så klart saknad, men det har gått bra tack vare att vi vart ute och träffat folk. Jag är ändå glad att det inte var förra veckan som Elias var borta för då hade det nog känts helt annorlunda när vi varit hemma hela dagarna på grund av förkylningen. Men nu är det bara fem dagar kavr tills han kommer hem igen :).
 
 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar